Hvad er email marketing helt præcis, og er det et uddøende fænomen eller noget, du i den grad bør være opmærksom på? Vi tager temperaturen på den digitale markedsføringskanal

Det korte af det lange er, at hvis du griber din email marketing rigtigt an, kan det gøre underværker for din forretning, ligesom du kan bruge teknikken til at skabe et tættere forhold mellem dig og dine kunder.

Hvad er email marketing?

Helt konkret handler email marketing om at bruge email til at sende markedsføringskampagner, nyhedsbreve og lignende til nye, gamle og kommende kunder, og hvis du bruger de rigtige værktøjer, kan du vække interesse hos modtageren, der forhåbentlig kigger forbi din side og konverterer efterfølgende.

Hvorfor bruge email marketing?

Kigger man diverse analyser igennem, opdager man hurtigt, at email til stadighed overgår eller kommer på højde med andre kanaler som sociale medier og mobil marketing, og derfor er det en teknik, du bør kigge nærmere på, hvis du driver en virksomhed.

Det er samtidig en exceptionel metode til at målrette dine kampagner og personalisere dit indhold, så du rammer mere præcist ned i din målgruppe – og jo mere præcis du er, desto større er chancen for en konvertering. 

Kan du selv stå bag din email marketing?

At oprette kampagner, følge dem til dørs og skrive nyhedsbreve er ikke for enhver. Det skal gøres rigtigt, hvis det skal virke, og hvis du gør det forkert, får du ikke de ønskede resulater – og i så fald opdager du slet ikke de postive virkninger af email marketing.

Det er altid en god idé at få professionel sparring, når du griber efter en ny markedsføringskanal. Enten kan du ansætte en specialist til at håndtere det, eller du kan lede efter et digitalt markedsføringsbureau, der kan hjælpe dig videre – nogle tilbyder endda at lære dig op, så du selv kan overtage kampagnerne på sigt.